Notariskantoor Kampschöer & Verroen
Project: Strategietraject Kampschöer & Verroen
Opdrachtgever: Thijs Kampschöer
Begeleiding: Johan Treur
Vraag: Kampschöer wil een innovatief bedrijf zijn en wil daarom een gezond leer- en werkklimaat realiseren voor haar medewerkers om medewerkers gezond, gemotiveerd, competent en productief te houden om zich te blijven onderscheiden in de notariële markt. Bestaat het notariaat over 10 jaar nog of is de notaris het reisbureau van de toekomst, waarbij het elk jaar een beetje lastiger wordt? Dat was de vraag waar Thijs Kampschöer mee worstelde toen hij Hello New Day vroeg om hem te helpen bij het vernieuwen van zijn waardepropositie.
Aanpak: Hello New Day is met het hele team van Kampschöer aan de slag gegaan. Doel hiervan is het komen tot een gedragen waardepropositie. Het team moet dit namelijk straks ook bij de klanten aan de man kunnen brengen. Daarnaast creëren we hiermee als het ware ‘een leercultuur’, in dit geval specifiek gericht op de marktwerking rondom een bedrijf en de uitdagingen van het ondernemerschap. Zo hebben we het Business Model Canvas ingezet om de waardepropositie en het business model verder te verbeteren. Tevens zijn we aan de slag gegaan met verschillende vormen van belevingstraining, zodat het hele team het geheel écht is gaan beleven en kan uitdragen naar klanten.
Resultaat: “Mede door dit traject, hebben we de eerste helft van dit jaar ruim 16% groei gerealiseerd.”
Ervaring: “Door de spelvormen die Johan gebruikt, werd ik fanatiek en kwam ik er achter waar ik mee worstelde.” “Het leefde écht in de organisatie. Tijdens de bijeenkomsten, maar zeker ook daarvoor én daarna was men er mee bezig.”