De week van …

Kristel van den Hurk

In De week van… nemen de collega’s van Hello New Day je mee in de hoogtepunten van hun week. Deze editie is het de beurt aan Kristel van den Hurk. Vanwege de coronamaatregelen werkte ze grotendeels vanuit huis. Maar Kristel bewijst dat je – ook thuis – genoeg creatieve en innovatieve ideeën kunt bedenken en uitvoeren. Kijk en lees mee met haar week.

Maandag 4 mei 2020

Mijn week begint met een online meeting met Johan en onze stagiaires Luc en Mara. We praten over de opzet van een digitale academy. Want hoewel onze eerste fysieke masterclass een succes was, zit een tweede editie er op die manier voorlopig niet in. Gelukkig zijn Luc en Mara druk bezig om – à la Lean Startup – een minimum viable product te ontwerpen.

Na een coronaproof teamlunch en een verfrissende wandeling, maak ik via MS Teams kennis met een ondernemer. We bespreken zijn zoekvraag en kijken hoe ik hem met Design Thinking kan helpen om focus aan te brengen in zijn bedrijf. We besluiten om volgende week een nieuw gesprek in te plannen om de eerste stappen te gaan zetten!

 

Dinsdag 5 mei 2020

Vandaag kruip ik weer achter mijn laptop om verschillende overleggen voor te bereiden. Eén van de tools die we bij Hello New Day sinds de coronamaatregelen inzetten, is MURAL. Zo ben ik samen met Ruben betrokken bij de CAMINO-proeftuin van de Zeelandbrug. Via MURAL hebben we met de projectpartners in beeld gebracht wie de stakeholders zijn en welke vragen zij hebben. Handig, want dankzij de visualisaties is dit nu voor iedereen overzichtelijk.

’s Middags ga ik verder met mijn ‘eigen’ project: de Design Thinking-methode vertalen naar onze innovatievraagstukken. Als architectuurstudent op de TU/e ontdekte ik jaren geleden dat deze aanpak perfect aansluit op mijn manier van denken en doen. Leuk om die kennis nu in te zetten voor onze klanten! Mijn plan is om filmpjes te maken die ondernemers helpen om zelf meer te gaan doen met Design Thinking. De scripts en praktijkvoorbeelden waar ik vandaag aan werk, gebruik ik vrijdag bij het maken van het video’s.

Woensdag 6 mei 2020

Om 9 uur zit ik achter mijn scherm voor een call over het Twentekanaal. De digitale meetings zijn inmiddels niet meer weg te denken. In het gesprek komt naar voren dat door nieuwe ontwikkelingen de online brainstormsessie nog te vroeg is. We besluiten dat we dit later gaan inzetten. Wordt vervolgd dus.

Na deze meeting bel ik Pim. Donderdag hebben we een interne teamsessie staan. In het kader van teamwork zal Pim als facilitator deze sessie begeleiden. Een goede voorbereiding is de key om opbrengsten op te halen. Daar horen natuurlijk posters bij om mee te werken. Als we hebben afgestemd wat er nodig is, pak ik de flipovers en stiften erbij, zet een muziekje op en ga aan het tekenen. Na nog een middag met overleggen, sluit ik de laptop af om van het mooie weer te gaan genieten.

Donderdag 7 mei 2020

Vandaag is de eerste keer in twee maanden tijd dat we elkaar als team fysiek op 1,5 meter afstand weer gaan zien. Stiekem toch wel bijzonder, ook al hebben we elkaar dagelijks online gesproken. We spreken af bij De Kleine Aarde in Boxtel, waar Pim projectleider is. In het kader van practice what you preach vullen we het Value Proposition Canvas in voor onszelf. Zo krijgen ook wij meer inzicht in de dingen die we doen, kunnen we kansen spotten en onze koers bepalen.

Na een intensieve ochtend met mooie opbrengsten genieten we van een heerlijke lunch in de buitenlucht en nemen we afscheid van Nicole. De warme lentezon zorgt ervoor dat ik in de middag moeite heb om aan andere taken te beginnen. Ik besluit daarom dat ik eerst ga hardlopen. Met nieuwe energie pak ik daarna mijn tekenboeken erbij om verder te oefenen met visualiseren in beelden.

Vrijdag 8 mei 2020

Deze laatste werkdag van de week bouw ik mijn woonkamer om tot filmstudio. Ik ga vandaag een aantal Design Thinking video’s opnemen. Ik schuif met wat spullen tot de setting eruitziet zoals ik in gedachten had en improviseer met mijn telefoon op een keukentrap om de opnamen te maken. Na tig keer opnieuw te zijn begonnen, heb ik alle respect voor mensen die dit soort filmpjes zo natuurlijk doen overkomen. Maar: al doende leert men.

Na de lunch heb ik mijn maandelijkse overleg met Johan staan. Samen kijken we hoe het met mij gaat, waar ik sta en blikken we vooruit op de komende weken. Fijn om op deze manier te werken, gedachten en plannen concreter te maken en mezelf verder te ontwikkelen. Ik sluit de week af met een kleine vrijdagmiddagborrel op 1,5 meter en proost met collega Nicole op haar toekomst-plannen!

Dit was een kijkje in de werkweek van Kristel. Voor de volgende editie geeft zij het stokje door aan Ruben.
Heb je vragen of ben je benieuwd hoe het is om te werken bij Hello New Day? Neem contact op met Kristel via kristel@hellonewday.nl of bel 06 27 49 08 66.

1 Reactie

  1. Monique

    Wat een uitdagende job heb jij Kristel!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Share This

Wij maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, en om het verkeer op de website te analyseren. Door verder te gaan, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.  Meer informatie >>

Cookie settings

Hieronder kun je kiezen welke soorten cookies je wilt toestaan op deze website. Klik op de groene button "Opslaan" om je keuze te bevestigen.

FunctionalOnze website maakt gebruik van functionele cookies. Deze cookies zijn nodig om onze website te laten werken.

AnalyticalOnze website maakt gebruik van analytische cookies om onze website te analyseren en te optimaliseren voor o.a. de bruikbaarheid.

Social mediaOnze website plaatst sociale media-cookies om de inhoud van derden zoals YouTube en FaceBook te tonen. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

AdvertisingOnze website plaatst advertentiecookies om je advertenties van derden te tonen op basis van je interesses. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

OtherOnze website plaatst cookies van derden van andere diensten van derden die niet analytisch, sociale media of reclame zijn.