ElkeDagBeter

“Elk kwartaal kijken of het bedrijf gaver is geworden”

Edwin van den Elst, CEO Redmore Group

In gesprek met succesvolle ondernemers, proberen we te achterhalen hoe het hen lukt om voortdurend beter te worden. Wat in de topsport heel normaal is, lukt deze mensen ook in het bedrijfsleven. Deze keer: Edwin van den Elst, Chief Executive Officer (CEO) bij de Redmore Group.

Sinds 2008 is Edwin actief bij Talent & Pro waar hij startte als commercieel verantwoordelijke voor het onderdeel Banking. Hij heeft er samen met zijn team voor gezorgd dat het bedrijf in relatief korte tijd uitgroeide van een kleine speler in de interim dienstverlening tot een (financieel) gezonde en gerespecteerde marktleider met inmiddels diverse labels (Profource, Talent & Pro, Triple A en ITDS) binnen de Redmore Group. Vorig jaar is Redmore onderdeel geworden van House of HR. Edwin vertelt hoe Redmore elke dag beter wordt.

Elk kwartaal even achteruit kijken

Edwin: “Elk kwartaal kijken we even in de achteruitkijkspiegel en bespreken we of we als bedrijf weer een stukje gaver zijn geworden. Het gaat om mensen, en mensen willen bij een gaaf team horen. We zijn niet voor niets onderdeel geworden van House of HR!”

Gaaf worden en blijven…, hoe doe je dat?

“Ja, dat kun je eigenlijk niet organiseren. Wat je wel kunt doen is zorgen dat een aantal ingrediënten aanwezig zijn die hiervoor zorgen. Zo besteden we veel aandacht aan de factor ‘plezier’. Binnenkort staat bijvoorbeeld ons jaarlijkse sporttoernooi gepland en elk jaar gaan we met een grote groep collega’s op wintersport, wat een feest is dat zeg! Naast plezier is de factor ‘energie’ van cruciaal belang. Als je hier binnenkomt voel je een bepaalde ‘vibe’. Die willen we vasthouden en daar selecteren we nieuwe collega’s ook op. Het selecteert zich ook uit. Mensen die te weinig plezier en energie maken, zie je hier uiteindelijk ook afhaken. Work hard, play hard is ons motto!”

Terug naar onze roots

“Ons bedrijf is opgericht door een psycholoog en een socioloog. Ontwikkelen van mensen stond dus vanaf het begin centraal. De laatste tijd merkten we dat deze drive wat ondergesneeuwd is geraakt door andere zaken. We hebben daarom meteen 2 coaches aangenomen, die niets anders doen dan people development. We hebben nu weer een eenduidige visie en aanpak op ontwikkeling van mensen, we noemen dat ons impactmodel. Er ligt een wetenschappelijk model onder dat we praktisch hebben doorvertaald naar onze organisatie. Ik zie nu al verandering bij de people managers. Het ontwikkelen van mensen is samen met ‘plezier’ en ‘energie’, het fundament onder ons succes”

Blijf feed back vragen

Edwin blijft zichzelf als mens ook ontwikkelen. Dit doet hij door regelmatig nieuwe uitdagingen aan te gaan (hij heeft een high challenge profiel) en door feed back aan anderen te vragen. “Dit kan een directe collega zijn, maar kan ook een klant of mijn vrouw zijn”, aldus Edwin. “Ik merk overigens wel dat steeds minder mensen kritisch (durven) zijn, waarschijnlijk een consequentie van een dergelijke rol in het bedrijf. Gelukkig heb ik nog altijd voldoende kritische mensen om me heen die me wel af en toe van goede feed back voorzien!”

Tips van Edwin

#1 Volg je passie

Elke dag schaatsen en continu beter worden, lukt echt niet als je enkel wereldkampioen wilt worden in een willekeurige sport. Je moet een passie voor schaatsen hebben, dan is er een kans dat je ooit wereldkampioen wordt. Dit geldt ook in het bedrijfsleven. Kies iets waar je elke dag met plezier je bed voor uit komt, dan word je er ongetwijfeld goed in.

#2 Gun je collega’s jouw vertrouwen en geef ze een podium

Ga er vanuit dat je goede collega’s om je heen hebt, die op specialistische onderdelen meer verstand van zaken hebben dan jij. Als jij hen vertrouwt én je geeft ze op momenten het podium en de credits die ze verdienen, dan zullen zij jouw vertrouwen niet snel beschamen. Zo wordt iedereen beter in zijn vak en daarmee het bedrijf als geheel.

#3 Energie is de brandstof waar alles op drijft

Creëer een team met ontzettend veel energie! Toen wij verhuisden, was ik bang dat we de energie die iedereen ervoer in ons oude pand, niet zouden uitstralen in ons nieuwe pand. Inmiddels heb ik geleerd dat niet het pand deze energie gaf, maar de mensen daarbinnen. En zij zijn gelukkig mee verhuisd! Energieke mensen, trekken automatisch andere energieke mensen aan. Dat voel je, dat merk je dagelijks. En niet onbelangrijk, dat zie je ook terug in onze resultaten.

Ben jij net als Edwin gedreven om elke dag beter te worden? Of wil je kijken hoe je deze tips kunt inzetten voor jouw organisatie? Laat het ons weten! johan@hellonewday.nlof 06 – 55 75 89 73.

Share This

Wij maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, en om het verkeer op de website te analyseren. Door verder te gaan, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.  Meer informatie >>

Cookie settings

Hieronder kun je kiezen welke soorten cookies je wilt toestaan op deze website. Klik op de groene button "Opslaan" om je keuze te bevestigen.

FunctionalOnze website maakt gebruik van functionele cookies. Deze cookies zijn nodig om onze website te laten werken.

AnalyticalOnze website maakt gebruik van analytische cookies om onze website te analyseren en te optimaliseren voor o.a. de bruikbaarheid.

Social mediaOnze website plaatst sociale media-cookies om de inhoud van derden zoals YouTube en FaceBook te tonen. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

AdvertisingOnze website plaatst advertentiecookies om je advertenties van derden te tonen op basis van je interesses. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

OtherOnze website plaatst cookies van derden van andere diensten van derden die niet analytisch, sociale media of reclame zijn.