ElkeDagBeter

 “Elke nieuwe kans die ik kreeg, greep ik met beide handen aan”

Marc Tadixz, Intenzoo

In gesprek met succesvolle ondernemers proberen we te achterhalen hoe het hen lukt om voortdurend beter te worden. Wat in de topsport heel normaal is, lukt deze mensen ook in het bedrijfsleven. Deze keer: Marc Tadixz, mede-eigenaar van Intenzoo.

Marc Tadixz (51) groeide op in de Amsterdamse volksbuurt De Pijp. Wat hij later wilde worden? Daar had hij geen idee van. Hij ging naar de havo en later naar het hbo. Achteraf gezien was de universiteit waarschijnlijk ook haalbaar geweest, maar studeren was niet gebruikelijk in zijn familie. Marc rondde zijn opleiding af en rolde de commercie in.

Een carrièrepad had hij niet uitgestippeld. Het liep simpelweg zoals het liep. Na verschillende functies in de commerciële binnendienst en het projectmanagement, werd hij gevraagd als consultant. In die rol voelde hij zich meer op zijn plek dan ooit. In 2010 besloot hij om voor zichzelf te beginnen. Bij ons vertelt Marc wat hij doet om Elke Dag Beter te worden.

Kansen grijpen

“Ik begon mijn carrière in de binnendienst bij de grotere zakelijke dienstverleners, waaronder ABN Amro en American Express. Dat was leuk werk. In 1994 vroeg die laatste mij of ik het zag zitten om een overstap naar het Europese Hoofdkantoor in Brighton, Engeland te maken. Mijn antwoord was ‘ja’. Na een mooie tijd keerde ik in 1996 terug naar Nederland, om te werken aan de introductie van mobiele telefonie in Nederland. Via Phones4u, een service provider van Vodafone, en Telfort rolde ik richting het verandermanagement. In 1999 kwam ik terecht bij een onderdeel van Delta Lloyd. Elke nieuwe kans die ik kreeg, greep ik met beide handen aan.”

“Ook toen iemand me in 2001 vroeg om over te stappen van het bedrijfsleven naar de consultancy, was mijn antwoord een volmondig ‘ja’. En het pakte nog beter uit dan ik had durven hopen. In de consultancy voelde ik me meteen op mijn plek. Maar hoe goed het ook beviel, na 9 jaar bij een consultancybedrijf voelde ik toch de drang om voor mezelf te beginnen. In 2010 vonden Ilona van der Voorn en ik elkaar in dezelfde ambitie. Zij bleek daarom de perfecte compagnon om dit samen mee te doen.”

Eigen modellen

“Met Intenzoo houden we ons bezig met tenders, projecten en verandertrajecten. Verandermanagement fascineert me. Zowel in verandertrajecten en aanbestedingen die we met Intenzoo doen als op persoonlijk vlak. Ik heb in mijn leven veel boeken gelezen over dit onderwerp. Zelf pas ik bijvoorbeeld verschillende principes van Covey toe. Zo begin ik de ochtend altijd met de belangrijkste actie die ik die dag moet uitvoeren. Dat is heel effectief om je werkdag goed te besteden.”

“Zelf hebben we bij Intenzoo – net als in de managementboeken – inmiddels verschillende modellen ontwikkeld binnen onze dienstverlening, zoals de Intenzoo Tender Diamant, de Intenzoo Toegevoegde waarde Delta en het Intenzoo DOE model. We merkten dat we in gesprekken met opdrachtgevers vaak dezelfde schemas gebruikten om soortgelijke problemen op te lossen. We besloten om die in modellen te gieten, zodat we ze breder konden toepassen. Dat werkt goed. We blijven onze modellen steeds verscherpen als we iets nieuws leren. Zo worden we ook als bedrijf elke dag beter.”

 

Elkaar aanvullen

“Het team van Intenzoo bestaat uit Ilona en mijzelf, en onze flexibele schil. Professionals waar we graag en geregeld mee samenwerken. Eén van hen is Pim, samen met het team van Hello New Day. Pim vult ons al een aantal jaren aan bij het uitvoeren van Tenders. Het succes van de samenwerking is dat we elkaar vertrouwen en aanvullen. Als we bezig zijn met een tender, kunnen we hier samen over sparren. Pim weet met Hello New Day alles over innovatie. Wij zijn tenderspecialisten. Samen maken we elkaar sterker. Dat leidt uiteindelijk tot betere ideeën voor de tenders die we schrijven. En daar profiteren onze klanten weer van.”

Tot slot heeft Marc nog 3 tips om Elke Dag Beter te worden:

Tips van Marc

#1: Sta open om te leren

“Elke dag beter worden hoeft niet groots en meeslepend te zijn. Het heeft vooral te maken met een drive om iedere dag te willen leren en beter te willen worden. En niet met minder genoegen nemen. Dat vraagt zelfreflectie en open staan voor verandering. De enige die je kunt veranderen dat ben je zelf.

#2: Zonder wrijving geen glans

“Zonder inspanning, discussie en de wil om van elkaar te leren ontstaat nooit het meest optimale resultaat. Zoek die wrijving op als het nodig is.”

#3: Doen wat werkt

“Doen wat werkt is onze slogan! Onze oplossingen voor tenders, projecten en verandertrajecten toetsen we altijd aan deze stelregel. Wij achterhalen eerst wat de echte vraag is, en bedenken daar een passende oplossing bij, die werkt. En dat is niet altijd de meest gebruikelijke weg. We geloven er 100% in dat je alleen moet doen wat werkt, want daarmee bereik je het meest.”

We bedanken Marc voor zijn inzichten en waardevolle tips. Natuurlijk hopen we dat ze jou op weg helpen om ook elke dag beter te worden. Wil je samen met ons kijken hoe je deze tips kunt gebruiken in je eigen organisatie? Neem dan contact op met Thijs Verbeek via thijs@hellonewday.nl of +316 28 85 22 97

Thijs Verbeek Hello New Day

0 reacties

Share This

Wij maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, en om het verkeer op de website te analyseren. Door verder te gaan, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.  Meer informatie >>

Cookie settings

Hieronder kun je kiezen welke soorten cookies je wilt toestaan op deze website. Klik op de groene button "Opslaan" om je keuze te bevestigen.

FunctionalOnze website maakt gebruik van functionele cookies. Deze cookies zijn nodig om onze website te laten werken.

AnalyticalOnze website maakt gebruik van analytische cookies om onze website te analyseren en te optimaliseren voor o.a. de bruikbaarheid.

Social mediaOnze website plaatst sociale media-cookies om de inhoud van derden zoals YouTube en FaceBook te tonen. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

AdvertisingOnze website plaatst advertentiecookies om je advertenties van derden te tonen op basis van je interesses. Deze cookies kunnen je persoonlijke gegevens volgen.

OtherOnze website plaatst cookies van derden van andere diensten van derden die niet analytisch, sociale media of reclame zijn.